موتور سازی:

در دنیای امروز باتوجه به زیاد شدن ترافیک ماشینی در سطح شهر ها مردم برای صرفه جویی در وقت و نماندن در ترافیک شهری از موتور سیکلت ها استفاده میکنند که حمل و نقل راحت تری نسبیت به خودرو ها دارد.

با اضافه شدن موتور سیکلت هانیاز به تعمیر انها نیز افزایش یافته است. با توجه به این موضوع نیاز جامعه به تکنسین های ماهر در این زمینه افزایش یافته است.

ما با توانایی و تجربه خود توانستیم به نوبه خود این نیاز را برطرف کنیم. تکنسین های ما یکی از بهترین ها در حرفه خود هستند . که به اعتماد شما پاسخ مثبتی میدهند تا شما بتوانید از بهترین خدمات بهرمند شوید.در صورت نیاز با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان در محل حاضر شویم.

خرابی موتور سیکلت:

خرابی موتورسیکلت یکی از ترسناک ترین جنبه های موتورسواری است. حداقل، آنها می توانند شما را در کنار جاده گیر بیاندازند، با درخواست نجات، و با صورت حساب سنگین تعمیر مواجه شوید. در بدترین حالت، آنها می توانند منجر به تصادف بزرگ شوند و به خوبی می توانند جان شما و سایر کاربران جاده را به خطر بیندازند.

 

با همه اینها، بیشتر خرابی های موتورسیکلت ناشی از خرابی مکانیکی است که بیشتر به دلیل سهل انگاری در نگهداری و تعمیرات است.

با این کار، بیایید نگاهی به 5 علت اصلی خرابی موتورسیکلت بیندازیم، و همچنین چند اقدام احتیاطی که می‌توانید برای جلوگیری از مواجه شدن با این مشکل در جاده‌ها انجام دهید.

1-خرابی لاستیک

خرابی لاستیک بخش بزرگی از تصادفات مرتبط با موتورسیکلت را به خود اختصاص می دهد، زیرا به راحتی می توان تعمیر و نگهداری لاستیک را بدیهی دانست. همین امر را می توان در مورد فشار مناسب تایرها نیز گفت، زیرا بسیاری از سوارکاران فشار لاستیک را به نفع بازرسی بصری کنترل نمی کنند. در حالی که یک بازرسی بصری می تواند به شما بگوید که آیا لاستیک های شما صاف هستند یا خیر، نمی تواند به شما بگوید که آیا فشار باد لاستیک شما مناسب است یا خیر.

 

راندن موتورسیکلت خود با لاستیک خیلی نرم یا خیلی سفت می تواند منجر به سایش زودرس و همچنین کشش غیربهینه شود. در نتیجه، لاستیک‌های شما به این اندازه دوام نمی‌آورند و احتمال باد کردن، به‌ویژه در پایان عمر لاستیک‌هایتان بیشتر می‌شود. البته، عقل سلیم حکم می‌کند که وقتی به شاخص‌های ساییدگی آج لاستیک‌هایتان رسیدید، وقت آن است که خمیر را روی یک مجموعه جدید بریزید.

2-خرابی ترمز

ترمزهای موتورسیکلت شما تا حد زیادی مهمترین بخش دوچرخه شما هستند. آنها به معنای واقعی کلمه تفاوت بین زندگی و مرگ را بیان می کنند، زیرا آنها تنها مسئول توقف موتورسیکلت شما هستند. با این حال، در حالی که یک سیستم ترمز هیدرولیک یک سیستم نسبتاً ساده است، این بدان معنا نیست که نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. درست مانند لاستیک ها، فراموش کردن مراقبت از روغن ترمز، لنت ترمز و همچنین وضعیت کلی خطوط ترمز، کالیپرها و سیلندرهای اصلی می تواند بسیار آسان باشد.

 

برای جلوگیری از خرابی ترمز، حتما سطح و وضعیت روغن ترمز خود را بررسی کنید. اگر کمتر از علامت حداقل سطح باشد، یا رنگ آن بسیار تیره به نظر برسد، این احتمال وجود دارد که مایع نتواند ترمزها را به طور بهینه فعال کند. علاوه بر این، بررسی ضخامت لنت شما نیز راه خوبی برای حفظ بهترین عملکرد ترمزها در هر زمان است.

 

3-گرم شدن بیش از حد موتور

یکی دیگر از دلایل رایج خرابی موتورسیکلت، گرم شدن بیش از حد موتور به دلیل مشکلات موتور است. این امر در ماشین‌های خنک‌شونده با مایع که از خنک‌کننده، پمپ آب و رادیاتور برای حفظ دما استفاده می‌کنند، رایج‌تر است. نشتی در سیستم خنک‌کننده، پمپ آب آسیب‌دیده یا فن رادیاتور که کار نمی‌کند می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود و منجر به گیر افتادن شما در کنار جاده شود.

 

موتورسیکلت های خنک شونده با هوا، اگرچه بسیار کمتر مستعد گرم شدن بیش از حد هستند، اما می توانند به خصوص در هنگام رانندگی سخت یا در ترافیک برای مدت زمان طولانی بیش از حد گرم شوند. استفاده از روغن موتور قدیمی یا بی کیفیت نیز می تواند تأثیر مخربی بر قابلیت اتلاف حرارت موتورهای خنک کننده با هوا داشته باشد.

4-مسائل برقی موتور

مشکلات الکتریکی یکی از بزرگترین دردهای گردن به خصوص برای موتورسیکلت های قدیمی است. این به این دلیل است که مسائل الکتریکی معمولاً ماهیت متناوب دارند، به این معنی که فقط گاهی اوقات وجود دارند، سپس ظاهراً از بین می روند. سیستم الکتریکی یک موتورسیکلت نسبتاً ساده است، با این حال، سیستمی است که جنبه های مختلف موتورسیکلت شما برای ادامه کار به آن بستگی دارد.

 

سالم نگه داشتن سیستم الکتریکی موتورسیکلت شما بسیار ساده است. برای شروع، مطمئن شوید که باتری شما سالم است و در هنگام کار کردن موتور شارژ ثابتی دارد. مطمئن شوید که هر از چند گاهی پایانه های باتری خود را تمیز کنید. بررسی پیچ خوردگی، پارگی و شکستگی سیم‌های مختلف موتورسیکلت شما نیز می‌تواند به جلوگیری از مشکلات سیستم الکتریکی شما در جاده کمک کند.

5-زنجیر شکسته

زنجیر موتورسیکلت شما در واقع تنها چیزی است که موتور شما را به چرخ عقب شما متصل می کند. بدون آن، دوچرخه شما چیزی بیش از یک وزنه کاغذی بسیار سنگین نیست. به این ترتیب، اطمینان از نگهداری صحیح زنجیره از اهمیت بالایی برخوردار است. یک زنجیر شکسته نه تنها می تواند منجر به گیر افتادن شما در کنار جاده شود، بلکه در بیشتر مواقع باعث آسیب جانبی سنگین به چرخ ها، بدنه و شاید حتی میل لنگ شما می شود. در بدترین حالت، یک زنجیر شل می تواند جدا شود و به شما برخورد کند، چرخ عقب را قفل کند و باعث تصادف شود.

 

حفظ زنجیر کار نسبتاً ساده ای است. اطمینان حاصل کنید که زنجیر موتورسیکلت شما به خوبی روغن کاری شده و عاری از هرگونه زنگ زدگی است. همچنین، مطمئن شوید که زنجیر شما روی کشش مناسب تنظیم شده است، زیرا زنجیری که خیلی شل است بیشتر مستعد پرش است.در حالی که زنجیر خیلی سفت به طور قابل توجهی سایش پیشرانه دوچرخه شما را افزایش می‌دهد و خطر شکستن یک پیوند را افزایش می‌دهد.

موتورسیکلت:

موتور سیکلت وسیله نقلیه ای موتوری است که دو یا سه چرخ دارد. طراحی موتور سیکلت برای طیف وسیعی از اهداف ساخته شده است مانند: سفرهای طولانی، رفت و آمد، کروز، ورزش (از جمله مسابقه) و سواری خارج از جاده. موتورسواری عبارت است از راندن موتورسیکلت و درگیر شدن در سایر فعالیت‌های اجتماعی مرتبط مانند عضویت در باشگاه موتورسواری و شرکت در رالی‌هایموتورسواری.

تاریخچه موتور سیکلت:

دایملر رایت واگن 1885 ساخته شده توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ در آلمان، اولین موتورسیکلت احتراق داخلی و سوخت نفت بود. سال 1894، هیلدبراند و ولفمولر اولین موتورسیکلت تولید سری شدند.

در سطح جهانی، موتورسیکلت ها به عنوان یک روش حمل و نقل نسبتاً محبوب هستند. در سال 2021، تقریباً 58.6 میلیون موتورسیکلت جدید در سراسر جهان فروخته شد،  کمتر از 66.7 میلیون خودرو فروخته شده در مدت مشابه.

سال 2014، سه تولیدکننده برتر موتور سیکلت در سطح جهان از نظر حجم عبارتند از هوندا (28٪)، یاماها (17٪) (هر دو از ژاپن)، و Hero MotoCorp (هند). کشورهای در حال توسعه، موتورسیکلت ها به دلیل قیمت پایین تر و مصرف سوخت بیشتر، سودمند در نظر گرفته می شوند. از کل موتورسیکلت های موجود در جهان، 58 درصد در مناطق آسیا-اقیانوسیه و جنوب و شرق آسیا به استثنای ژاپن ماشین محور هستند.

 

به گفته وزارت حمل و نقل ایالات متحده، تعداد تلفات به ازای هر مایل وسیله نقلیه طی شده برای موتورسیکلت ها 37 برابر بیشتر از خودروها بوده است.

 

انواع موتور سیکلت

سه نوع اصلی موتورسیکلت وجود دارد:

خیابانی، آفرود و دو منظوره. در این انواع، انواع مختلفی از موتورسیکلت ها برای اهداف مختلف وجود دارد. اغلب یک همتای مسابقه ای برای هر نوع وجود دارد، مانند مسابقات جاده ای و دوچرخه های خیابانی، یا موتور کراس از جمله دوچرخه های خاکی.

 

دوچرخه های خیابانی شامل رزمناو، دوچرخه های ورزشی، اسکوتر و موتورسیکلت و بسیاری از انواع دیگر هستند. موتورسیکلت‌های آفرود انواع مختلفی دارند که برای کلاس‌های مسابقه‌ای خاک‌گرا مانند موتور کراس طراحی شده‌اند و در اکثر مناطق قانونی نیستند. ماشین‌های دو منظوره مانند سبک دوگانه اسپرت برای خارج شدن از جاده ساخته شده‌اند، اما دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را قانونی و راحت در خیابان نیز می‌سازد.

هر پیکربندی یا مزیت تخصصی یا قابلیت گسترده ای را ارائه می دهد و هر طراحی حالت سواری متفاوتی ایجاد می کند.

 

در برخی کشورها استفاده از پیلون (صندلی عقب) محدود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *